تکنولوژی تلفن همراه هوشمند تحولی عظیم و گسترده در زندگی بشر ایجاد کرده است. این روزها تلفن های همراه به یکی از ضروری ترین ابزارهای مورد نیاز انسان تبدیل شده اند. به طوری که حتی تصور زندگی بدون آن ها، برای بسیاری از افراد سخت و دشوار خواهد بود.
همانطور که گفته شد زمان زیادی از اختراع تلفن همراه گذشته است و این ابزار توانسته است انقلابی عظیم در زندگی بشر به وجود آورد. سبک زندگی بسیاری از افراد با ظهور تلفن های همراه هوشمند تغییر کرده است و مفاهیم ارتباطی میان انسان ها، شکلی جدید به خود گرفته است. مردم می‌توانند از طریق پیام کوتاه، برنامه های شبکه های اجتماعی و تماس های تصویری به راحتی با عزیزان خود در ارتباط باشند، هر چند که از لحاظ بُعد مسافت میان آن ها فاصله بسیاری باشد.
برای انتخاب یک تلفن همراه خوب و مناسب، نیاز است که به ویژگی های آن از قبیل ساختار بدنه، صفحه نمایش، باتری، عملکرد دوربین و…توجه کرد. ضمنا توجه به برخی نکات سبب می شود که شما از تلفن همراه خود محافظت نمایید و مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. محافظت از باتری گوشی یکی از مواردی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند تا تلفن همراهشان با مشکل مواجه نشود.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری
این روزها تقریبا همه شرکت های مطرح از باتری های غیر قابل تعویض در تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند. این باتری ها را نمی توان به راحتی از گوشی جدا کرد و باتری جدیدی را جایگزین آن کرد. یکی از مزایای استفاده از این نوع باتری ها این است که باعث می شوند طراحی گوشی، زیباتر و مدرن تر به نظر آید. قطعا استفاده از باتری های قابل تعویض محدودیت هایی را در طراحی گوشی ایجاد خواهد کرد. همچنین وجود باتری های غیر قابل تعویض سبب شده است که نیازی به باز و بسته کردن مداوم کاور باتری نباشد. همین امر منجر به عدم نفوذ گرد و غبار به داخل تلفن های همراه شده و در نتیجه از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری خواهد شد. اما چیزی که حائز اهمیت می باشد این است که به دلیل اینکه این نوع باتری ها را نمی توان به راحتی تعویض کرد، بهتر است به دنبال راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری موبایل خود باشیم.
قطعا رعایت برخی نکات به حفظ دوام و عمر باتری تلفن های همراه کمک خواهد کرد. در اینجا قصد داریم برخی از این نکات را برای شما عزیزان شرح دهیم.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری
استفاده از شارژر مناسب یکی از مهم ترین علل حفظ سلامت و طول عمر باتری خواهد بود. شارژرهای تقلبی و خراب به باتری آسیب خواهند زد. همچنین برای اینکه باتری گوشی شما طول عمر بالایی داشته باشد، توصیه می شود نگذارید میزان شارژ آن به کمتر از ۳۰ درصد برسد.
دمای مناسب و متعادل برای افزایش عمر مفید باتری لازم خواهد بود. به عبارتی دمای بالا می تواند به باتری گوشی آسیب رساند. حتی دمای بسیار بالا ممکن است سبب انفجار باتری شود. به همین دلیل توصیه می شود از قرار دادن تلفن های همراه در مکان هایی که آفتاب به شدت به آن نقطه می تابد، خودداری نمایید. گاها بعضی اوقات قاب محافظ گوشی را خارج کنید تا باتری تلفن همراه بتواند دمای تولید شده را خارج کند.
از دیگر راهکارهای تاثیرگذار در افزایش طول عمر باتری می توان به مواردی از قبیل خاموش کردن وای فای در صورت عدم استفاده، خاموش کردن بلوتوث، کاهش نور صفحه، بستن برنامه های فعال، کاهش تعداد اعلان های دریافتی، استفاده از تصاویر تیره به عنوان wallpaper، غیر فعال کردن ویبره گوشی، قرار دادن گوشی در حالت Airplane mode و… اشاره کرد.