گره گردنبند طلا یک مشکل رایج است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیوفتد. به طور کلی زنجیر های طلا مستعد گره خوردن هستند و این گره ها به طور ناخواسته ایجاد می شود اما لازم است که هنگام استفاده از آنها و یا قرار دادن آنها در جعبه، یک سری نکات را رعایت کنید تا این اتفاق نیوفتد اما جای هیچ نگرانی نیست چون شما به راحتی و با انجام چند کار ساده در خانه می توانید این مشکل را بر طرف کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با روش های باز کردن گره گردنبند طلا آشنا کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نکات باز کردن گره گردنبند طلا

قبل از اینکه روش های باز کردن گره گردنبند طلا را امتحان کنید لازم است که ابتدا یک سری نکات را رعایت کنید تا روند باز کردن گره برایتان آسان تر شود. در زیر چند نمونه از نکات باز کردن گره گردنبند طلا را خواهیم گفت.

قبل از هر کاری ابتدا طلا را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. برای این کار بهتر است از یک کتاب قطور استفاده کنید و یا می توانید آن را بر روی میز بگذارید. نکته ی بعدی که باید به آن توجه کرد این است که در محیطی این کار را انجام دهید که نور کافی داشته باشد تا بتوانید به راحتی گره های موجود روی گردنبند را ببینید؛ این عمل به آسان تر شدن کارتان کمک بسیاری خواهد کرد.

همچنین بهتر است رنگ کتاب یا میزی که انتخاب می کنید متضاد با رنگ طلای شما باشد. همینطور نکته ی بعدی که باید به آن توجه کرد این است که اگر بیشتر از یک زنجیر با یکدیگر گره خورده اند باید تمامی قفل های آن ها را باز کنید تا کار باز کردن گره گردنبند طلا آسان تر شود اما اگر زنجیرهای شما نازک هستند، بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و باز کردن گره را به یک شخص متخصص بسپارید و در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای باز کردن گره زمان بگذارید و این کار را به آرامی انجام دهید تا طلای شما دچار آسیب نشود.

نکاتی برای باز کردن گردنبند طلا

4 مورد از روش های باز کردن گره گردنبند طلا

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که می خواهید از گردنبند طلا خود استفاده کنید اما متوجه می شوید که آن گره خورده است و باعث نگرانی شما می شود، اما همانطور که در بالاتر گفتیم جای نگرانی نیست در ادامه روش های باز کردن گره گردنبند طلا را توضیح خواهیم داد. کافیست مراحل زیر را انجام دهید تا مشکلتان برطرف شود. فقط باید توجه داشته باشید که تمام مراحل را با  صبر و حوصله انجام دهید تا طلا شما دچار مشکل نشود.

روش اول

در روش اول برای این کار لازم است که ابتدا گردنبند خود را بر روی یک سطح صاف که نور خوبی هم دارد قرار دهید تا بتوانید گره را بهتر مشاهده کنید. سپس با کمک یک یا دو عدد سوزن نازک شروع به باز کردن گره گردنبند طلا کنید. سوزن را از لای گره عبور دهید و خیلی آرام آن را باز کنید. این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید تا گردنبند شما آسیب نبیند.

روش دوم

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای باز شدن گره گردنبند طلا انجام دهید این است که با استفاده از یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون این کار را انجام دهید. همچنین برای این کار می توانید از روغن بچه هم استفاده کنید. هیچ جای نگرانی نیست چون روغن زیتون و روغن بچه هیچ آسیبی به طلا شما وارد نمی کند.

برای این کار مقداری از روغن را برای مثال یک یا دو قطره روغن را روی محلی که گره خورده است بریزید و سپس با دستانتان روغن را روی طلا پخش کنید و بعد گره را با کمک سوزن باز کنید.

روش سوم

برای باز کردن گره گردنبند شما می توانید از پودر بچه هم استفاده کنید. برای این کار لازم است ابتدا طلای خود را روی یک سطح صاف بگذارید و مقداری پودر بچه روی آن بریزید سپس با کمک سوزن به همان روشی که در بالاتر گفته شد به آرامی گره را باز کنید. این کار باعث خواهد شد تا گره گردنبند طلا شما شل شود و بعد به راحتی می توانید با دست گره را باز کنید.

بعد از استفاده از روش دوم و سوم شما باید طلای خود را با آب و یک شوینده ملایم شست و شو دهید.

باز کردن گره گردنبند

روش چهارم

استفاده از پیچ گوشتی یک روش دیگر برای باز کردن گره گردنبند است. برای این کار لازم است مانند روش های دیگر طلا را بر روی یک سطع صاف قرار دهید و سپس سر پیچ گوشتی ریز را درون گره قرار دهید و به آرامی آن را عقب جلو کنید. این کار باعث می شود تا گره گردنبند طلا شما شل شود و باز کردن آن آسان شود.

این کار را بسیار با دقت و آرام انجام دهید چون در این روش امکان آسیب دیدن گردنبند شما بسیار است و اگر این کار را محکم انجام دهید طلای شما دچار آسیب می شود.

شما در صورتی می توانید از این روش ها استفاده کنید که گره گردنبند طلا شما سطحی باشد و زنجیر بسیار نازک نباشد، در غیر این صورت برای باز کردن گره حتما باید به متخصص این کار مراجعه کنید. چون اگر خودتان این کار را انجام دهید ممکن است باعث پاره شدن گردنبند شود.

روش های جلوگیری از گره خوردن گردنبند طلا

درست است که گره خوردن گردنبند ناخواسته انجام می شود اما شما می توانید با رعایت روش های جلوگیری از گره خوردن گردنبند طلا این اتفاق را به حداقل برسانید برای مثال:

جلوگیری از گره خوردن گردنبند

  • قفل زنجیر: در صورت عدم استفاده از گردنبند طلا، قفل آن را ببندید تا از گره خوردن آن جلوگیری شود.
  • دستمال کاغذی: برای این کار لازم است دستمال کاغذی را لوله کنید و سپس گردنبند خود را دور آن بپیچید.
  • استفاده از نی: یکی از روش هایی که باعث می شود تا گردنبند طلا شما گره نخورد این است که یک طرف گردنبند را از نی رد کنید و سپس قفل آن را ببندید.
  • قرار دادن در جعبه: شما باید بعد از این که کارتان با گردنبند تمام شد آن را درون جعبه مناسب قرار دهید، قفل گردنبند را ببندید و آن را درست بر روی شیارهایی که بر روی جعبه است، قرار دهید.
  • استفاده از اسپیسر گردنبند: این روش مناسب وقت هایی است که شما از چند گردنبند به طور همزمان استفاده می کنید. برای اینکه زنجیر ها بر روی گردن شما گره نخورند لازم است که از اسپیسر استفاده کنید.
  • استند زیور آلات: یکی دیگر از روش های جلوگیری از گره خوردن گردنبند طلا، استفاده از استند های زیورآلات است. شما می توانید زیورآلات خود را بعد از استفاده بر روی این استند ها قرار دهید تا از گره خوردن آنها جلوگیری کنید.

کلام آخر

نگهداری از گردنبند طلا بسیار اهمیت دارد و لازم است که از آن به درستی استفاده و مراقبت شود تا طلای شما دچار آسیب نشود. ما در این مقاله شما را با روش های مختلف جلوگیری از گره خوردن گردنبند و باز کردن گره آن آشنا کردیم. فقط نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام روش ها را به آرامی و با صبر و حوصله انجام دهید تا گردنبند طلا شما دچار آسیب نشود.

در پایان اگر قصد خرید آویز گردنبند طلا را دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی نایس از انواع آن ها دیدن کنید و در صورت نیاز طرح مورد نظر خود را خریداری نمایید.