داشتن پوستی سالم و زیبا در جذابیت و زیبایی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. از این رو رسیدگی و مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

درمان جوش و آکنه

علل ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست

یکی از عواملی که میتواند اعتماد به نفس افراد را تحت  تاثیر قرار دهد، جوش ها و آکنه های موجود بر روی پوست صورت می باشند که ممکن است به دلایل مختلفی بروز کنند. عوامل زیادی نظیر استرس، تغذیه نامناسب، آلودگی های محیطی، ژنتیک، عدم رسیدگی و مراقبت از پوست، استفاده مداوم از لوازم آرایشی بی کیفیت و نامناسب، برخی بیماری ها و مصرف بعضی داروها، تغییرات هورمونی در بدن، چربی بیش از حد پوست، تنش و استرس و… می‌توانند سبب ایجاد جوش و آکنه شوند. وجود آکنه می تواند موجب از دست رفتن طراوت پوست شما شود و همچنین شادابی و زیبایی آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

درمان جوش و آکنه

روش های درمان جوش و آکنه

بروز جوش و آکنه همواره مسئله ای آزار دهنده بوده است که موجب کاهش اعتماد به نفس افراد نیز می شود. داشتن پوستی سالم، صاف، بدون لک، جوش و آکنه دغدغه بسیاری از افراد و یکی از فاکتورهای زیبایی افراد محسوب می شود. دغدغه ای که قطعا نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم دارد. شما می توانید با افزایش اطلاعات خود در این رابطه و مشورت با پزشک متخصص، جوش و آکنه های موجود بر روی سطح پوست خود را از بین ببرید، همچنین از بروز جوش و آکنه جدید نیز جلوگیری نمایید.
پس در صورت مواجه با جوش و آکنه ابتدا بهتر است علت بروز آن را بررسی کنیم و سپس در جهت رفع آن اقدام نماییم.
اگر که تغییرات هورمونی علت ایجاد جوش و آکنه باشد، با اصلاح سبک زندگی و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک می توان جوش ها را کاهش داد.
شستشوی روزانه صورت با محصولات بهداشتی باکیفیت و خوب از دیگر عوامل موثر بر زیبایی و شادابی پوست شما خواهد بود.
از رژیم غذایی سالم استفاده نمایید و از مصرف بیش از اندازه چربی ها و شیرینی های قندی پرهیز نمایید.
استرس و تنش را کاهش داده و آن را کنترل و مدیریت کنید .
از دستکاری جوش ها پرهیز کنید و خود سر از داروها، محلول و کرم های موضعی استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب بدتر شدن جوش های شما شود.