خارجی ترین عضو بدن پوست می باشد که نقش یک محافظ را برای بدن ما ایفا می کند. بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. یکی از کارهای مهمی که برای حفظ طراوت و سلامت پوست خود باید انجام دهید، آبرسانی و مرطوب نگه داشتن آن است.

تاثیر آبرسان و مرطوب کننده بر پوست

با افزایش سن، نشانه هایی از پیری در ظاهر افراد نمایان خواهد شد. یکی از بخش های بدن که با بالا رفتن سن می تواند دچار تغییر شکل و حالت شود، پوست می باشد. به همین دلیل رسیدگی و مراقبت از آن، از سنین پایین تر مسئله بسیار مهمی است. با مراقبت از پوست می توان از بروز علائم پیری زودرس جلوگیری کرد و یا اینکه حداقل آن را به تعویق انداخت. همانطور که می دانید خشکی و عدم رطوبت کافی پوست می تواند سبب ایجاد چین و چروک شود. بنابراین استفاده از محصولاتی که از خاصیت آبرسانی بهره مند می باشند و با حفظ رطوبت پوست مانع از خشک شدن آن می شوند، بسیارحائز اهمیت می باشد. مرطوب کننده ها یکی از این محصولات تاثیر گذار هستند که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارند.

تاثیر آبرسان و مرطوب کننده بر پوست

کرم آبرسان چیست؟

همانطور که بیان کردیم یکی از ملزومات در روتین پوستی محصولات آبرسان و مرطوب کننده می باشند. از اصلی ترین کارکردهای کرم آبرسان حفظ رطوبت و رساندن آب کافی به پوست است، که می تواند با ایجاد لایه ای روی پوست مانع تبخیر رطوبت آن شود. ناگفته نماند برای سالم و شاداب نگه داشتن پوست علاوه بر اینکه نیاز به کرم های آبرسان دارید، باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

تاثیر آبرسان و مرطوب کننده بر پوست

تاثیر استفاده از کرم آبرسان روی پوست

هنگامی که لایه های پوست به رطوبت مورد نیاز دست پیدا می کنند، از ایجاد ساختاری خشک و شکننده در سطح پوست جلوگیری می کنند. در نتیجه آب درون سلول های خود را افزایش می دهد بدین ترتیب پوست دچار شکنندگی و جمع شدگی نمی شود. از آنجایی که در پوست های چرب، آکنه و انواع جوش را می بینیم، مرطوب کننده و آبرسان به دلیل داشتن بافت نرم و سبک می تواند بدون احساس چربی روی پوست این مشکلات را کاهش بدهد. از آنجا که آبرسان ها و مرطوب کننده ها تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست شما خواهند داشت، از مصرف روزانه آن ها غافل نشوید.